מונחים ומושגים בשיווק ופרסום דיגיטלי

מונחים מעולם הפרסום באינטרנט

מכירים את זה שחברת הפרסום או קידום האתרים שלכם זורקת לכם מונחים שאתם לא יודעים מה המשמעות שלהם? אז הבאנו לכם סקירת מונחים מעולם הפרסום און ליין שתהיה לכם לעזרה.

מבטיחים שבפעם הבאה שתקראו את דו”ח הביצועים הממומן שישלחו לכם אתם תקראו כמו תותחים!
אז קדימה, בואו נתחיל.

Impressions – חשיפות
כמות הפעמים שהבאנר או הפרסום מופיע ונחשף בעמוד ליוזר. יוזר בודד יכול להיחשף לפרסום אחד כמה פעמים וכל חשיפה תספר בפני עצמה. כלומר אדם אחד ראה 4 פעמים את הפרסום. המדד יראה 4 (לא יוניק)

Click = קליקים
כמות הפעמים שגולשים לחצו/הקליקו על הבאנר הפרסומי. קליק ברוב המקרים יפנה את היוזר לעמוד אינטרנט אחר שמקושר למודעה (אתר האינטרנט/ סרטון נוסף של המפרסם/ עמוד פייסבוק/אינסטגרם וכיוצב’)

CTR – Click Through rate
אחוז ההקלקה – מציג את סך ההקלקות מתוך סך החשיפות. הנוסחה לחישוב: חשיפות/הקלקות    (10 חשיפות והקלקה אחת = 10% CTR)

(Unique User (UU
יוזר מזוהה כבודד (יוזר יוניקי), המזוהה בין השאר על ידי Coockie ידוע גם כ-Unique Visitor.

Reach
ס”כ היוזרים הבודדים (Unique Users) שנחשפו לפרסום ספציפי במדיה. 100 ריץ’ יהיה לצורך העניין 100 אנשים שראו את הפרסום.

Frequency
כמה פעמים בממוצע ראה כל יוזר את הקמפיין. הנוסחא לחישוב Frequency = יוניקים/חשיפות. 4 יוזרים ראו 12 פעמים את מודעת הפרסום = 3 Frequency

CPM
מונח נפוץ מאוד הקשור פעמים רבות לתמחור מודעות בפריסות מדיה. ראשי התיבות של הביטוי עלות לאלף חשיפות ( Cost Per Mille ) כלומר: המחיר הנדרש ( או המתקבל ) תמורת חשיפת המודעה/באנר כאלף פעמים-.
הנוסחה לחישוב: הוצאה/חשיפות * 1000

CPC – Cost Per Click
עלות לקליק. עלות ממוצעת להקלקה על המודעה.
צורת החישוב: סה”כ הוצאה/קליקים

Lead
“ליד” הינו פנייה למפרסם אשר הגיעה כתוצאה מפרסום או פעילות שיווקית מסוימת שבוצעה כחלק מהקמפיין.

CPL
עלות לליד או Cost Per Lead נוסחת החישוב:
סה”כ הוצאה / סה”כ כמות לידים שהתקבלו.
לדוג’ 1000 ₪ הוצאה הניבה 10 לידים = 100 ₪ CPL

Conversion / המרה
המרה כלשהי שהתבצעה כתוצאה מקמפיין פרסומי או פעילות שיווקית. המרה יכולה לכלול כל פעולה שיוזר עשה שהיא חלק ממדידת הקמפיין ובהתאם לKPI שנבחרו.
לדוג’: במידה ויש לכם באתר/עמוד הנחיתה Click2 to Call, טופס לידים או רישום לניוזלטר, כאשר יוזר יבצע אינטראקציה עם אחת האפשרויות וישלים את הפעולה תירשם המרה. Conversion יכול לכלול בתוכו גם ספירת לידים אך לא רק לידים.

Acquisition
ביצוע רכישה של מוצר באתר סחר מקוון.

CPA – Cost Per Acquisition
עלות המפרסם לביצוע מכירה.

דרך החישוב = סה”כ תקציב לחלק לכמות הרכישות / מכירות
לדוג’ – קמפיין הוציא 1000₪ וייצר 100 מכירות = 10₪ CPA

Engagement (מעורבות)
מונח שנהפך לשימושי בעיקר בעידן הרשתות החברתיות וכולל כל אינטראקציה שגולש עושה עם הפרסום שאינה כוללת הקלקה או צפייה. לדוג’ לחיצה על כפתור הלייק והשארת תגובה על פוסט פייסבוק תיספר כ-2 פעולות Engagement.
Engagement  יכול להיחשב גם כפעולות שגולש עשה בעמוד הנחיתה באתר לאחר שהקליק על מודעת הפרסום.

CPE – Cost Per Engagement
עלות לביצוע פעולת מעורבות.
נוסחת החישוב: סה”כ תקציב לחלק לכמות המעורבות.

CPV
cost per view  עלות לצפייה בוידאו
הנוסחה לחישוב: סה”כ תקציב שנוצל חליק כמות הצפיות בוידאו = CPV

View Rate (אחוז צפייה)
כמות הצפיות שנעשה מסך החשיפות

מעברון
עמוד אינטרנט מקשר שמעביר את הגולש מעמוד לעמוד בתוך האתר בדרך כלל בצורה אוטומטית. בדרך כמות החשיפות תהיה לרוב יוניקי. כלי זה נחשב בעולם הפרסום המקוון ככלי פריים.

ROAS – Return on ad spend
חישוב כמה כל שקל ששולם עבור הפרסום החזיר למפרסם.
לדוג’ לקוח השקיע בקמפיין פרסום און ליין כ-2000 ₪ וייצר הכנסה מרכישות/עסקאות בשיעור 10,000 ₪  = 5  ₪ ROAS או יחס של 1:5

ROS
פרסום באנרים בכל האתר שנבחר ללא התמקדות בעמודים מסוימים או קטגריות אלא חשיפה באופן רנדומאלי לפי מיקום הבאנרים.

PreRoll
פרסומת וידאו המופיעה לפני הסרטון. פרירול וידאו יכול להיות באורך עד 20 שניות. אם אורך הסרטון גבוה יותר הוא בדר”כ יופיע כMidroll.

MidRoll

פרסומת וידיאו שמופיע במהלך הצפייה בסרטון. מידרול יופיע לרוב רק בעת צפייה בתכנים ארוכים ולא תכנים קצרים של מספר דקות.

TrueView / Eroll
מודל תשלום לפי צפייה בפועל.
לדוג’, ביוטיוב לאחר 5 שניות של צפייה בתוכן הוידאו תעלה אפשרות לדלג על המשך הצפייה, במידה ויוזר בחר לא לדלג והמשיך לראות את הפרסומת עד אורך מסוים (תלוי פלטפורמה) – המפרסם ישלם על הצפייה.

TrueView
שיטת פרסום שנולדה ב YouTubeבה התשלום נעשה לאחר 30 שניות צפייה או צפייה מלאה (במידה והסרט קצר מ-30 שניות)

Artimedia
טכנולוגיה העושה שימוש במודלי תמחור כמו יוטיוב ומאפשרת למפרסם להציג את סרטון הפרסומת כPreroll או Midroll באתרים ישראליים מובילים.

קנייה פרוגרמטית
קנייה בשיטת ה (Real Time Bidding) RTB-תשלום עבור חשיפה ממוקדת.ליוזר המתאים לפרופיל המשתמש אליו המפרסם רוצה להגיע

DBM Double Click Bid Manger
מערכת מסחר מבית גוגל, מאפשר קניית מדיה תוך כדי טרגוט קהלים וניהול המדיה בזמן אמת

ILX – Israel Exchange
מערכת מסחר שבכלי פריים באתרי פריים בישראל, מאפשרת קנייה של כלים ספציפיים וקנייה על בסיס דאטה

GDN  Google Display Network
אתרים בהם מוצגות מודעות טקסט או באנרים כחלק מרשת הפרסום של גוגל.

מערכת הגשה
מערכת שדרכה מגישים את הבאנרים בצורה מתקדמת ומאפשרת מדידה ושינוי קריאטיב תוך כדי קמפיין במדיות אינטרנטיות.

DCM Double click Campign Manger
מערכת הגשה מתקדמת מבית גוגל

אירייט – Erate
מערכת הגשה ומדידה בסיסית לפרסומות המוצגות במדיות שונות.

תוכן שיווקי
שיווק המוצר בתוך תוכן (למשל באנר) שמייצג את תועלות / השימוש במוצר.

SEM
קידום ממומן במנועי חיפוש

SEO
קידום אורגני של האתר במנועי חיפוש.

כתבת נייטיב
כתבת תוכן שאמורה להשתלב באופן טבעי במסלול הצרכני של הגולש.

טוב, אלו המונחים שהספקנו לכתוב לבינתיים…. יש עוד מונחים שלא נכנסו לרשימה הזו אז לא להיעלב, אנחנו מבטיחים להמשיך לעדכן את הרשימה!
מקווים שאהבתם את הפוסט ובפעם הבאה שמשרד הפרסום או חברת קידום באינטרנט תשלח לכם דוח תוכלו להסתייע בכתוב.. 🙂

דרגו אותנו לאחרונה

דרג אותנו

Posted on 6 בדצמבר 2018 in Facebook, גוגל Adwords, כללי, פרסום כללי

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים

על הכותב

רמי כהן - מייסד DigitalVibe, חי ונושם פרסום און ליין כבר שנים רבות ובעל ניסיון רב בתחום ה-SEO, רכש מדיה בגוגל ופייסבוק והקמת מערכי שיווק און-ליין בחברות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to Top