בניית קישורים חיצוניים

בניית קישורים חיצוניים

בניית קישורים חיצוניים

בניית קישורים חיצוניים לאתר היא סופר הכרחית לצורך קידום בגוגל. להלן רשימת המלצות של עשה ואל תעשה בכל הקשור לבנייה של לינקים חיצוניים

בניית קישורים הוא אחד הנושאים הכי שנויים במחלוקת בעולם ה-SEO, הנושא המפריד בין טוב לרע, והגורם המרכזי לעונשים כבדים של אתרים שניסו להתחכם עם גוגל. אם בניית הקישורים מתבצעת בצורה נכונה ותקינה תוכלו להשפיע בחיוב על דירוג הדומיין ולהביא לעלייה הדרגתית וטבעית של המיקומים האורגניים בצורה עקיפה.

אז מה אנחנו רוצים? לעשות טיפה סדר, כמה שניתן. לאף אחד אין תשובה ברורה אמנם, אבל יש דרכים נכונות יותר מאחרות ונציג אותן במאמר זה.

קצת היסטוריה על בניית קישורים

בניית לינקים היא תופעה שהחלה לפני עשור ומעלה בעולם קידום אתרים, לאחר ההבנה הגדולה של גוגל בשלהי שנות ה – 90, שהדרך הכי טובה לשליטה ומעקב ברחבי האינטרנט היא ע״י מעקב אחר רשת הלינקים המובילים מאתר אחד לשני.

דמיינו לפניכם ספריה ענקית עם מיליוני ספרים, אתם פותחים ספר וקוראים, עד שאתם מגיעים למילה עם כוכבית. הכוכבית מסומנת גם בתחתית העמוד ושם מצוין שם ספר אחר בו תוכלו להרחיב את הידע על המילה. עכשיו דמיינו שעוד מאות ספרים מציינים את אותו שם של ספר בדיוק מאותה המילה, או מילה דומה לה, וקיבלתם את הספר ששולט בתחום ה״מילה״. הספרייה של פעם, היא גוגל של היום (או כל מנוע חיפוש אחר), הספרים הם האתרים והכוכביות הם לינקים.

מנהלי seo הבינו שכדי שאתר יקבל ״כוח״ ויתקדם במעלה הדירוגים בתוצאות החיפוש של גוגל, הוא צריך שיובילו אליו קישורים מאתרים אחרים שעולים לאט לאט עם הזמן, בדיוק כמו עולם העוקבים ברשתות החברתיות היום – ככל שיש לעמוד יותר עוקבים, כך הוא מתחזק והופך להיות משמעותי בתחום. אבל מה קורה אם הפרופילים הללו מזויפים? ההשפעה תיהיה בהחלט שלילית.

לא עבר זמן רב עד שאנשי seo השתמשו בשיטה זו לטובתם, והחלה מגמה של רכישת קישורים מאתרים שונים על מנת לקדם אתר אחד, ותאמינו או לא, זה עבד. אבל ב-2012 עדכון גוגל פינגווין עצר את הגל הספאמי הזה של רכישת קישורים מאסיבית, כשהתווסף לאלגוריתם שלה קריטריון ציון אמינות לאתרים. בתקופה זו אתרים רבים שהשתמשו בשיטת הלינקים מאתרי ספאם, נכנסו לתקופת ענישה לא קלה.

במהלך השנים האחרונות נכנסו עוד ועוד קריטריונים לאלגוריתם של גוגל שמשתכלל בלי הפסקה והופצו המון שמועות בנושא בניית קישורים, הוקמו חוקים חדשים האוסרים על רכישה (״מזימת לינקים״) ואינסוף מחקרים סטטיסטיים הבוחנים אם גוגל עדיין נותנת כוח לאותם קישורים, או שמנהלי seo צריכים לנטוש את הכלי ששימש כאחד העיקריים בתחום.

להלן המלצות גוגל בדבר הימנעות מלינקיים זדוניים או פוגעניים.

google external link manipulation איך בונים קישורים דרך סכמות

מהו תיוג no follow בקישור חיצוני?

לפני שנעבור לחלק הבא חשוב להבין מהם תיוגי ה-no follow בקישורים חיצוניים והאם יש בהם שימוש.

תיוג no follow הוא ערך שניתן להטמיע בקוד כחלק משורת קישור (ראו צילום מטה), על מנת ליידע את גוגל לא לסרוק את הקישור המצוין, ולא לשייך את האתר שלכם לאתר שבקישור. במילים אחרות, לא לתת ללינק “כוח”.

דוגמא לקישור חיצוני עם תגית מטה no follow:

<a rel="nofollow" href="https://site.com/">link text</a>

למשל, באתר Digitalvibe קיים תוסף המציג את הביקורות שנתנו גולשים על שירות העסק בעמוד ה Google Business. באופן אוטומטי התוסף מאפשר להקליק על כל אחד מהשמות ולראות את כל הביקורות שהשאיר הגולש על מקומות שונים. מאחר ולא מדובר בקישורים הרלוונטיים ל Digitalvibe, הוטמע בהם no follow, על מנת ליידע את גוגל שאין צורך לסרוק אותם.

בתחילת 2020 נכנסו שני תיוגים נוספים – sponsored ו – ugc, על מנת לעזור לגוגל להבין טוב יותר את אופי הלינקים. תיוג ה sponsored הוא עבור קישורים שנוצרו כחלק מעבודת קידום, פרסום, או הסכם אחר כלשהו בין הצדדים המלווה בפיצוי. תיוג ה ugc הוא עבור קישורים שנוצרו על ידי הגולשים, למשל בפורומים או תגובות למאמרים וכו’.

עדיין ניתן יהיה להשתמש בתיוג ה no follow עבור קישורים שאין צורך בסריקתם ושני התיוגים האחרים שלא מתאימים להם.

דוגמא לבניית קישורים טבעית ממספר דומיינים מכלי הניתוח Ahrefs:

דוגמא לבניית קישורים טבעית

דוגמא לקישורים דומיינים לאתר באמצעות בניית קישורים טבעית

אז איך בכל זאת בונים קישורים?

היום (2021) ההבנה היא שיש הבדל בין השגת קישורים בצורה טבעית לבין בניית קישורים במאסה גדולה יותר. הדרך להשגת קישורים היא בשתי מילים – ערך מוסף. ברגע שתתנו לגולשים משהו אמיתי שראוי לשיתוף, יהיה קל יותר להשיג את השיתופים והם יגיעו בעצמם. ועדיין, ממשיכות עשרות שאלות מול גוגל על מנת להבין מה כובד השיתופים, וכמה כדאי או לא להשקיע מהם.

לפניכם כמה מהשאלות והתשובות האחרונות, שתורגמו מתוך אתר seroundtable.com:

שאלהאם במשך שנתיים לא נבנה אף קישור ואז ביומיים נבנו 200 קישורים, האם האתר יקבל עונש מגוגל?

תשובת גוגל: זו לא הכמות והזמן שבעייתיים, אלא איכות הקישורים וצורת בניית הקישורים. אם בניתם 200 קישורים בזמן כל כך קצר, סביר שהם מאתרים רנדומליים, או לינקים תמורת כסף, פעולות שהן נגד ההנחיות שלנו.

אנחנו משתמשים באלגוריתם על מנת לאתר פעולות כאלה ולהתעלם מאותם קישורים. במקרים מסוימים אנחנו בודקים אותם לעומק ידנית ועשויים לנקוט בפעולה ידנית.

שאלההאם PageRank Sculpting עדיין קיים ויש צורך בשימוש no follow?

*הערה: הכוונה ב PageRank Sculpting היא תמרון הכוח העובר לקישורים מתוך עמוד מסוים. למשל, בעמוד מסוים יש 3 קישורים לעמודים אחרים. ההנחה אמרה – הכוח העובר מתחלק בין שלושת הלינקים בצורה שווה. ואם נרצה שהיא לא תעבור בצורה שווה נטמיע no follow בלינק שאיננו רוצים להעביר אליו כוח, ואז יהיה יותר כוח לקישורים אחרים. כך שאם הטמענו no follow בלינק אחד מתוך השלושה, הכוח הכללי יתחלק עכשיו בין שני קישורים ולא שלושה, וכל אחד מהשניים יקבל כוח גדול יותר. עכשיו שהבנו מה זה PageRank Sculpting נתייחס לתשובה מגוגל.

תשובת גוגל:  PageRank Sculpting זה בזבוז זמן, ועדיין אנשים עושים את זה.

שאלהאם הכנסתי לינק לרשימת Disavow, האם ינותק גם כל קשר של התוכן ממנו יצא הלינק או של האתר שהוביל את הלינק?

תשובת גוגל: כן

בדיקת דירוג הדומיין

שאלהאם אני רוצה לקנות דומיין, שאולי קיבל ואולי לא קיבל עונש מגוגל מתישהו, האם יש דרך ברגע שאני בעל הדומיין לבצע לו סט-אפ על מנת להתחיל פרויקט חדש? (עבדתי פעם עם דומיין מהסוג הזה, לפני תקופת ה Disavow, אני לא בטוח ש Disavow זו הדרך)

תשובת גוגל: בקצרה: אתה יכול לנקות את הדומיין, אבל אין לדעת כמה זמן או כמה מאמץ ידרשו עבור זה. בעיות של קישורים הן לרוב מורכבות.

תגובה של גולש לתשובה: זו הזדמנות מושלמת להוכיח ש Disavow אכן עובד ושרק לינקים המופיעים ב Search Console רלוונטיים.

תשובה לתגובה: אין באמת הרבה להוכיח פה, מאחר ואי אפשר לדעת מה יהיה הציון של אתר. זה כמו קניית רכב יד שניה, לפעמים קל לגרום לדברים לעבוד כמו שצריך ולפעמים זה דורש המון זמן ומאמץ ועדיין יהיו רעשים שלא תבינו מנין הם מגיעים.

שאלה: אחת לכמה זמן בעלי אתרים מעדכנים את רשימת הקישורים בקובץ ה Disavow שלהם?

תשובת גוגל: יותר מידי אנשים מוסיפים יותר מידי קישורים לרשימת ה Disavow שלהם ויורים לעצמם ברגל.

שאלה: יש אפשרות לאפיון ב Search Console שיתריע על לינקים חשודים ברגע שהם נסרקו? על מנת שנהיה מודעים יותר ונדאג להסיר או להוסיף אותם לקובץ Disavow?

תשובת גוגל: אם אנחנו מזהים אותם, אנחנו פשוט מתעלמים מהם, ברוב המקרים אתם לא צריכים לעשות כלום בנידון.

שאלה: אם מישהו משנה לינק כך שהוא עכשיו יצביע על עמוד B במקום על עמוד A, עדיין יהיה לו ערך דומה ורלוונטיות מבחינת גוגל?

תשובה: אם משנים את הלינק זה יכול לשנות את הערך. גוגל שוקלת מחדש איך משתמשים בלינק עבור אלגוריתם הדירוגים וסביר שהמשקל ישתנה.

שאלה: מה הדרך הכי מהירה לגרום לעמודים עם לינקים שנוצרו באתרים אחרים ומפנים לאתר שלי להתאנדקס? העמודים באתר שלהם לא נסרקו כבר חודשים.

תשובת גוגל: זה לא באמת אפשרי וגם לא באמת ישנה שום דבר. אם העמוד הוא כזה שהמערכות שלנו לא סורקות, אז הלינקים לא יעשו הרבה. ולהכריח את הסריקה לא ישנה את זה.

שאלה: האם כוח של קישורים הוא בעל תוקף מסוים?

תשובת גוגל: לא, אין לקישורים תוקף. אבל העמודים מהם יוצאים הקישורים יכולים להפוך לפחות ופחות משמעותיים. למשל באתרים שצומחים בלי הפסקה (לדוגמא אתר CNN), כתבה שהיתה בעמוד הבית תהיה מאד חשובה, אבל שנה שנתיים לאחר מכן היא תהיה בארכיב הכתבות של האתר ועמוק יותר משמעותית בהיררכיה, כך שהיא כבר לא תהיה חשובה לנו. אז הלינק לא פג תוקף, אבל העמוד ממנו יוצא הלינק יכול להיות פחות ופחות רלוונטי עם הזמן.

יש עוד אינסוף של שאלות לשאול ותשובות שאולי נקבל ואולי לא על בניית קישורים, אבל מקווים שהצלחנו לעשות מעט סדר בבלגאן

קבל הצעת מחיר




    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }