פרסום באינסטגרם

פרסום באינסטגרם

פרסום באינסטגרם – המדריך השלם

פרסום באינסטגרם שונה מפרסום בפייסבוק והרשתות החברתיות הנוספות. מדובר בפלטפורמה המתחדשת ללא הרף וכל פיצ'ר שנוסף הוא הזדמנות לפרסום. פרסום ממומן באינסטגרם נעשה באמצעות קמפיינים המפורסמים בצורה של פוסטים בפיד של האפליקציה או כסטוריז או רילס.

לפני כעשור קמה לה אפליקציה חינמית, אינסטגרם – Instagram, שהביאה לעולם רשת חברתית מסוג חדש, המבוססת על תוכן ויזואלי בקדמת הבמה. זאת בשונה מפייסבוק וטוויטר, בהן ישנן תמונות וסרטונים, אך הדגש הוא לרוב על הוספת טקסט. בתחילה, ניתן היה להעלות תמונות בלבד, אך עם התפתחות הפלטפורמה נוספו האפשרויות להוסיף סרטונים קצרים ואף סרטוני פרסומת. הבדל נוסף בין אינסטגרם לפייסבוק וטוויטר הוא שמדובר באפליקציה הפונה לקהל צעיר, בדומה לאפליקציית הטיק טוק המשמשת כרשת חברתית אלטרנטיבית לצעירים.

מהי שיטת הפרסום באינסטגרם ואיך זה עובד?

פרסום באינסטגרם שונה מפרסום בפייסבוק והרשתות החברתיות הנוספות. מדובר בפלטפורמה המתחדשת ללא הרף וכל פיצ'ר שנוסף הוא הזדמנות לפרסום.

פרסום ממומן באינסטגרם נעשה באמצעות קמפיינים המפורסמים בצורה של פוסטים בפיד של האפליקציה או כסטוריז או רילס. כלומר, כאשר משתמש גולל בפיד החשבון שלו, הוא עובר בין סטוריז לבין רילס, אז תעלה המודעה המקודמת. מדובר באפשרויות חשיפה מרובות במספר צורות שונות להגברת המודעות למותג.

בשיווק באינסטגרם לעיתים העבודה נעשית לצד משפיענים, המסייעים לקדם את המוצר בחשבונם בתמורה לתשלום. זו דרך נהדרת לקבל חשיפה בפני עוקבים רבים, כאשר המשפיענים עומדים מאחורי המוצר כמכתיבי דעת קהל.

פרסום אורגני באינסטגרם נעשה בצורה של תחזוקת חשבון אינסטגרם עסקי, בו עולים תכנים המותאמים לשפת המותג בכלל הפיצ'רים של האפליקציה. כאשר הפרסום האורגני עובד בהצלחה, יתווספו עוד ועוד עוקבים לחשבון, יהיו יותר צופים לסרטונים וגם התגובות והלייקים על הפוסטים השונים יתרבו.

מסך הכניסה לאפליקציית אינסטגרם

מהם ההבדלים בין פלטפורמות הפרסום השונות?

ישנן מספר סוגי מודעות של קידום ממומן באינסטגרם בניגוד לקידום אורגני שבאמצעותן תוכלו לקדם את המותג שלכם:

  • מודעת תמונה – מודעה זו תופיע בפיד הפוסטים האישי של הגולש. לפוסט עצמו ניתן להוסיף כיתוב ולינק ללחיצה אשר יוביל לאתר נחיתה.
  • מודעות בסטורי – סטוריז הם פוסטים קצרים הנשארים באפליקציה למשך 12 שעות בלבד, לעיתים אף יותר. ניתן להעלות מודעת תמונה או מודעת וידאו קצרה אשר תופיע בפיד של הסטוריז בשילוב לינק לחיץ המוביל לדף נחיתה.
  • מודעות וידאו – ניתן גם להעלות מודעות וידאו באורך של דקה ואף יותר, תלוי באיזה פיצ'ר הן מופיעות. אפשר להעלות מודעות וידאו בפיד כפוסט רגיל, ברילס (סרטונים קצרים) שאינם נמחקים כמו הסטוריז או ב-IGTV בו מופיעים סרטונים ארוכים יותר.
  • מודעות קרוסלה – מודעות אלה גם הן מודעות תמונה, אך ניתן להציג בהן מספר תמונות. זו אפשרות נהדרת כאשר ישנה קולקציה של מוצרים אותה יש לפרסם. ניתן לצרף עד כעשר תמונות או סרטונים, כאשר לכל פריים יש קישור נלווה מותאם.
  • מודעות שופינג – במודעות מסוג זה ניתן להעלות תמונה של פריט, אשר מקושרת לדף המוצר באתר המסחר האלקטרוני של העסק. המודעה מלווה בתג מוצר המציג את שם המוצר ומחירו על גבי התמונה.
  • מודעות אוסף – מודעות אלה משלבות אלמנטים של מודעות קרוסלה עם אלמנטים של מודעות שופינג. המודעה מציגה מספר מוצרים מקולקציה של המותג, כאשר לחיצה על המודעה מעבירה את המשתמש לעמוד חנות ממנו ניתן לרכוש את המוצרים.
  • מודעות אקספלור – מודעות אלה מופיעות בעמוד האקספלור באפליקציה. עמוד זה מאפשר למשתמש למצוא חשבונות ותכנים חדשים אחריהם הוא עוד לא עוקב. עמוד זה מותאם כמובן באמצעות האלגוריתם של האפליקציה להרגלי הגלישה של המשתמש. כך ניתן לחשוף את עמוד העסק למשתמשים חדשים לגמרי.
יתרונות קידום ממומן באינסטגרם יתרונות קידום ממומן באינסטגרם

איך הפרסום באינסטגרם מתביית על לקוחות פוטנציאליים?

יש להבדיל בין פרסום ממומן לפרסום לא ממומן, כאשר מדברים על מיקוד בקהל היעד. במיקוד שאינו ממומן ההתבייתות על לקוחות פוטנציאלים נעשית באמצעות האלגוריתם של האפליקציה, אשר קובע כמה ובפני מי לחשוף את החשבון העסקי. האלגוריתם בוחן אינטראקציות עם משתמשים, מידע על המפרסם, הפעילות של המשתמשים, איכות התוכן ועוד.

בקידום ממומן ישנו יותר מקום לתמרון, שכן ניתן להגדיר את קהל היעד הרצוי עבור הקמפיין. כך למשל ניתן להגדיר לפי נתונים דמוגרפיים, הגדרה של משתמשים אשר עוקבים אחר עמודי עסקים דומים לשלכם, רימרקטינג, כלומר מודעות חוזרות עבור משתמשים שכבר ביקרו באתר העסק ואפילו לקוחות פוטנציאליים שהכניסו מוצרים לעגלת הקניות.

מהם השלבים להקמת קמפיין ממומן באינסטגרם?

אם אתם רוצים לדעת איך לפרסם באינסטגרם אלו הם השלבים אחריהם כדאי לעקוב, בהנחה וכבר יש לכם חשבון אינסטגרם עסקי:

  1. היכנסו ל- Instagram ads ולחצו על יצירת קמפיין חדש.
  2. בחרו את מטרת הקמפיין – האם אתם רוצים להעלות את חשיפת המותג, לעודד מעורבות של המשתמשים עם עמוד המותג כמו לייקים או תגובות, לעודד תנועה לאתר המותג מתוך האפליקציה, האם המטרה היא להביא להמרות כלומר רכישות באתר ועוד.
  3. הגדירו את תקציב הקמפיין ואת לוח הזמנים של הקמפיין. ניתן להגדיר תקציב פר יום או להגדיר תקציב לכל משך הקמפיין.
  4. הגדירו את קהל היעד שלכם לפי גיל, מגדר, שפות ומיקומים.
  5. בחרו היכן המודעה תופיע – פיד, סטוריז, רילס ועוד.
  6. צרו את המודעות שלכם ועלו לאוויר.
  7. במהלך הקמפיין יש לשים לב לביצועיו ולערוך אופטימיזציה בהתאם לנתונים, כמו שינוי הקריאייטיב, התאמת התקציב ושינוי הגדרת קהל היעד.

אילו סוג מודעות ניתן לפרסם באינסטגרם?

אין אפשרות למשתמשים לחסום פרסומות באינסטגרם לצמיתות. יחד עם זאת המשתמשים יכולים להתריע בפני אינסטגרם על מודעות שאינן רלוונטיות עבורן, על מודעות אותן הם רואים לעיתים קרובות או על מודעות שאינן הולמות עבורם. כך אינסטגרם יכולה להבין שמדובר בתוכן מודעות שאינו תואם את הרגלי הגלישה וצריכת התוכן של המשתמשים. לפי מידע זה יבוצעו התאמות באלגוריתם כדי להציג בפני המשתמש מודעות המתאימות יותר עבורו.

יחד עם זאת בגלישה באפליקציה דרך הדפדפן של האינטרנט, אין תצוגה של מודעות וכך יכולים המשתמשים להימנע מכך. אך חשוב לציין כי אינסטגרם בדפדפן מוגבל יותר בפיצ'רים שהוא מציע ובנוחות למשתמש.

 

דוגמא לפיד באינסטגרם

דוגמא לפיד באינסטגרם

מערכת הפרסום של אינסטגרם – Instagram Ads

מערכת הפרסום של אינסטגרם – Instagram ads מאפשרת לעמודי אינסטגרם עיסקיים להקים קמפיינים ולבצע בהם אופטימיזציה בהתאם לביצועי הקמפיין. מערכת זו מובילה את המשתמש דרך כל הצעדים הדרושים לקמפיין, עד לעלייה לאוויר.

מהם התקציבים אותם נהוג להגדיר עבור קמפיינים באינסטגרם?

נהוג לקבוע את מחיר הקמפיין לפי יום. עבור יום אחד מומלץ לשים תקציב של לא פחות מ-50 ש"ח. מומלץ להתחיל מתקציב זה ולבחון את הביצועים. בהמשך ניתן לבצע התאמות ולהגדיל או להקטין את התקציב. יחד עם זאת מומלץ לקבל ליווי מקצועי של DigitalVibe, לקבלת תוצאות אופטימליות.

לסיכום, עתיד פרסום הדיגיטלי ללא ספק נמצא באינסטגרם, במיוחד עבור מותגים המפרסמים לאנשים צעירים. בפייסבוק ניתן לראות כי כמות המשתמשים הולכת ופוחתת ולכן גם הפרסום בפלטפורמה זו הופך פחות אטרקטיבי. אם אתם מעוניינים לרתום למען העסק שלכם את הפוטנציאל העצום שיש לאינסטגרם להציע, משרד הפרסום שלנו יכול ללוות אתכם לאורך כל הדרך עד להצלחה באפליקציה הכי חמה שיש כרגע בשוק.

פרסום באינסטגרם פלטפורמת אינסטגרם – המבוקשת ביותר לצילום ופרסום אוכל

 

קבל הצעת מחיר




    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }