קידום חנויות וירטואליות

קידום חנויות וירטואליות

קידום חנות וירטואלית – המדריך המלא

המדריך המלא לקידום אתרי מחסר וחנויות וירטואליות. כללים בסיסיים, אסטרטגיות לקידום וטיפים נוספים

במציאות בה רובנו רוכשים מוצרים ברשת, חשוב שיהיו לנו הכלים האופטימליים לקידום אתרי מסחר. המדריך הזה לקידום חנות וירטואלית יאפשר לך לעשות את זה נכון.

אם העובדה הזו לא הייתה ברורה לנו עד כה, משבר הקורונה הבהיר אותה בצורה החדה ביותר – ללא נוכחות דיגיטלית איכותית ומשמעותית – לעסק שלנו אין זכות קיום במאה ה-21. האפשרויות שקיימות היום בפלטפורמות הדיגיטליות הן כמעט בלתי מוגבלות ובלחיצת כפתור אחת, ניתן לצרוך תוכן מכל סוג, לשמור על קשרים, להחליף רעיונות – ואפילו לתכנן מהפכות! עם זאת, את השינוי המשמעותי ביותר הביאו פלטפורמות הסחר האלקטרוני. היכולת לרכוש כמעט כל מוצר בעולם מכל מקום ובכל זמן, לערוך השוואת מחירים ולקבל מידע בנוחות ולקבל אותו עד הבית, הפכה את הסחר המקוון לדרך פופולרית לביצוע רכישות. למעשה, היא הפכה לדרך המועדפת ביותר לביצוע רכישות כיום על פי מגוון קבוצות גיל ומאפיינים דמוגרפיים.

כדי שנוכל לעמוד בתחרות האינטנסיבית הזו, הקמת חנות דיגיטלית שתהיה בנויה ומקודמת היטב צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלנו. על אף שבמבט ראשון קידום חנות וירטואלית עשוי להיראות לנו כמו קידום לכל אתר אחר, יש לחנות מאפיינים רבים שדורשים התייחסות מיוחדת. לכן, מומלץ להשתמש בשירותי משרד דיגיטל שמומחה בפרסום למסחר מקוון בכל שלב לאורך התהליך – מהקמת הפלטפורמה ועד קידום ברשתות חברתיות. כדי לסייע לך בצעדים הראשונים, בנינו עבורך מדריך מלא ומפורט שמכיל את כל הצעדים בדרך לקידום חנות אונליין בצורה היעילה והטובה ביותר.

תכירו את 5 הממים בקידום חנויות וירטואליות

לפני שנצלול לתוך הדברים חשוב לדאוג לכמה דברים בסיסיים וחשובים מאוד מאוד שנועדו לייצר אמון בקרב יוזרים שיגיעו לאתר ויבצעו רכישה. המטרה שלך בתור בעלים של אתר מסחר הוא לייצר אמינות ונאמנות כך שלאחר שהצלחת לגייס לקוחות חדשים שרכשו באתר תוכל לייצר מהם גם שגרירים שלך וגם לגרום להם לבצע רכישות חוזרות כך שעלות להשמשת לקוח תהיה זולה אל מול  ה LTV שלו.

מוצר

המוצר שאתה מציע למכירה חייב להיות איכותי ועומד בתקנים המקובלים ובאיכות בלתי מתפשרת כך שמי שיזמין את המוצר יהנה ממנו לאורך זמן וימליץ עליו לחברים וקרובים מה שיגדיל את מעגל הלקוחות שלכם מבלי להוציא ש”ח אחד מהכיס. שגרירים אלו הם החשובים ביותר לפעילות עסקית של כל חברה שרוצה לייצר מכירות בווליום גבוה מבלי לעלות את תקציבי השיווק.

מחיר

בעולם האינטרנט והשוואת המחירים, המחיר שאתה מציע עבור המוצר הוא חשוב וקריטי וחייב להיות תחרותי. אף אחד לא אוהב לבצע מחקר שוק (כולם מבצעים) לגלות את אותו המוצר (גם אם הוא לא זהה) במחיר אחר וזול יותר באתרים של מתחרים שלך. מחיר הוא קריטי בעיקר בשוק תחרותי וכמובן שהוא צריך להיות מתומחר בצורה שתוכל גם להרוויח (בשביל זה כל הסיפור). אפשר לייצר צירופים (Bundles) של מוצרים דומים ולתת הנחה, לתת קופון לנוטשי עגלות ונרשמים לניוזלטר וכך לייצר גם דאטה וגם מוטיבציה והעדפה לרכישה באתר שלך מול המתחרים.

מגוון

מגוון יוצר בקרב יוזרים הרגשה של עושר ואפשרויות ותמיד טוב להראות מגוון אפשרויות צבע וגזרה במקום אפשרות אחת. תארו לעצמכם שהגעתם לאתר לרכוש חולצה וגיליתם שם רק צבע וגזרה אחת.. הסבירות שתנטשו את האתר הוא גבוה אלמלא הייתם מגיעים לעמוד המכיל מגוון חולצות במגוון צבעים, גזרות ומידות.

משלוח

משלוח המוצרים חייב לעמוד בהבטחה ובאיכות. אם התחייבת לזמני משלוח מסוימים מול הלקוח זה קריטי לעמוד בהם. משלוח שמגיע מהר משדר אמינות ומקצועיות אצל לקוחות מה שיגביר את אמינות האתר ויגרום לרכישות חוזרות של אותם הלקוחות.

מלאי

חשוב שיהיה מספיק מלאי למוצרים שאתם מציעים, לפחות למוצרים המובילים במכירות. לא מעט פעמים אנחנו נתקלים בחנויות חדשות שאנחנו מתחילים לעבוד איתם במוצרים שנמכרים מעולה ועם ריווחיות טובה אבל ללא מלאי מספק. מומלץ לנתח דרך גוגל אנליטיקס את סוגי המוצרים שנמכרים בצורה תדירה ומייצרים רווח ולדאוג למלאי מספק. יוזר שמגיע למוצר שעניין אותו ומוצא אותו ללא מלאי נמצא בסבירות גבוהה לנטישה מהאתר במקום לבצע רכישה.

קידום חנות וירטואלית טוב מתחיל בפלטפורמה איכותית

כמו כל תהליך שיווקי טוב, גם כאן הכול מתחיל בהקמת הפלטפורמה שתשמש אותנו לקידום חנות וירטואלית בבעלותנו ולמכירת המוצרים. כשהבסיס יציב ואיכותי, כל השאר יבוא הרבה יותר בקלות. בדרך אל האתר האידיאלי לקידום ומכירות, חשוב שנקפיד על כמה עקרונות שיאפשרו לנו לחשוף אותה לכמה שיותר עיניים ולספק ללקוחות שלנו חוויית משתמש אופטימלית.

רספונסיביות היא שם המשחק

כ-80% מהרכישות בדיגיטל נעשות דרך המכשירים הניידים. לכן, אם האתר שלנו אינו מותאם לגלישה בנייד, כמעט ואין לו זכות קיום. אם פעם נדרשנו להקים אתר מותאם לניידים ולקשר אליו, כיום התהליך פשוט בהרבה וידידותי למשתמש. הקמת אתר רספונסיבי המתאים את עצמו לדפדפן, למערכת ההפעלה ולמכשיר ממנו הגולש נכנס לאתר הוא אלמנט קריטי בקידום חנות וירטואלית ויאפשר לגולשים לרכוש מהאתר שלך עם הכלי שמשמש אותם לאורך כל היום.

רכישה מאובטחת

אבטחת נתונים הופכת בשנים האחרונות לנושא חם וללקוחות שלך חשוב לדעת שפרטיהם האישיים ובעיקר פרטי התשלום שלהם, שמורים היטב ולא חשופים לעיניים הלא נכונות. לכן, חשוב שנשתמש בתעודת SSL ובכלים מתקדמים נוספים לרכישה מאובטחת וניישם מדיניות פרטיות מתקדמת ושלמה. כלים אלו ישוו אמינות גבוהה לאתר ויתנו ללקוחות שלך תחושה של ביטחון שתעודד אותם לבצע רכישות ללא היסוסים.

היררכיית אתר וחלוקה מסודרת

כשזה מגיע למכירת מוצרים, חלוקה נכונה ומסודרת עשויה לעשות את כל ההבדל ולאפשר לך להיות צעד אחד לפני המתחרים שלך. לכן, אחד האלמנטים החשובים ביותר בקידום חנות וירטואלית יהיה הגדרת השירותים והמוצרים והקמת עמודים ייעודיים ומובחנים.

  • בראש ובראשונה, נערוך חקר מילות מפתח מקיף. ככל שנצליח להפיק יותר ביטויי זנב ארוך מובחנים ומדויקים, כך נוכל לאפיין את כותרות העמודים שלנו ולייעד כל אחד מהם למוצר.
  • בהמשך, ניצור עמוד ייעודי לכל מוצר. ככל שהעמודים יהיו מובחנים לכל ביטוי ומוצר, כך יהיה ללקוחות שלך קל יותר לאתר אותם בגוגל ולהגיע בדיוק למה שנדרש לו. לכן, לא מומלץ ליצור עמודים רב תכליתיים, כמו למשל “נעליים וסנדלים לילדים” – אלא להקים שני עמודים: “נעליים לילדים” ו”סנדלים לילדים”.
  • את המוצרים החשובים ביותר שלך, אלו שחשוב לך להציב בקדמת הבמה – חשוב שנמקם כבר בתפריט הראשי. ככל שדפי המוצר יוצבו במקום מרכזי יותר, כך הם יגיעו למקום גבוה יותר בדף התוצאות.
  • חשוב שנקפיד על שילוב כותרות H1 ו-H2 בהיררכיה מסודרת לקידום אתרי איקומרס שיהיה יעיל ומוצלח.

ניווט נוח בין עמודים

אחד הדברים המתסכלים ביותר באתרי חנות גדולים הוא ניווט מסורבל. אם לא נעשה שימוש בכלים המתאימים, הלקוחות שלנו עשויים ללכת לאיבוד מאוד בקלות. לכן, מומלץ להשתמש במספר כלים יעילים וחכמים שיאפשרו ללקוחות להתנייד בקלות.

  • סרגל ניווט – סרגל כפתורים המכיל את הקטגוריות המרכזיות של החנות שלך ומלווה את הגולש בכל עמוד יאפשר ללקוחות שלך לעבור לאזור אחר באתר בקלות בכל רגע.
  • פירורי לחם – עוד כלי חשוב ויעיל לניווט נוח באתר חנות הוא פירורי הלחם. בוודאי ראית אותם כבר בחנויות דיגיטליות רבות בהם יצא לך לעשות שימוש. שורה קצרה מעל תיאור המוצר מתארת לגולש בדיוק היכן הוא ממוקם באתר ומאפשר לו לראות את כל הדרך שעבר בתוך היררכיית האתר. למשל: הלבשה/הלבשה לילדים/שמלות/שמלות לגיל הרך. כעת ניתן בקלות לחזור לכל נקודה על פני הדרך הזו – אל השמלות, או אל הלבשה לילדים בכלל.
  • קישורים פנימיים – שילוב של קישורים בביטויים מסוימים בחנות יאפשר ללקוחות שלך להגיע היישר אל עמודים החשובים לך. כך למשל, ניתן להכניס קישור לעמוד יצירת הקשר ולדפי הרכישה גם בעמודים המספקים מידע או מכילים מאמרים. מעבר ליתרונות בניווט, זהו עוד כלי חשוב בקידום חנות וירטואלית. ככל שישנם יותר קישורים לעמודים החשובים לנו, כך הם יקודמו יותר ביעילות.
  • תהליך רכישה ברור ונגיש – זהו כנראה האלמנט החשוב ביותר בקידום אתרי חנות. הלקוח חייב להבין בקלות כיצד הוא רוכש את המוצר. כפתור “הוסף לעגלה” או “לרכישה מידית” שיהיה בולט ובמיקום נוח, יאפשר תוך 2-3 הקלקות להעביר את הגולש להזנת פרטי אשראי והשלמת הרכישה. ככל שהתהליך מתקצר, כך שיעור יחס ההמרה עולה.
  • אפשר לשלב כפתורי ניווט לחנות הפיזית או הפניות לעמודי החנות ברשתות החברתיות. כשזה מגיע לגלישה מהסלולר, האלמנטים האלה נעשים חשובים מאוד.

פלטפורמה המאפשרת גלישה מהירה

העיקרון הוא מאוד פשוט – גולש לא יחכה עד שהאתר שלך ייטען. אם הטעינה תהיה איטית, הוא פשוט יעבור לפלטפורמת המכירה הבאה. לכן, מהירות האתר היא אלמנט קריטי בקידום חנות וירטואלית וחשוב שנקפיד על מהירות טעינה אופטימלית. ישנם כמה כלים מרכזיים לעשות זאת.

  • בראש ובראשונה, להבטיח כי האתר מאוחסן על שרתים יציבים, איכותיים ומהירים.
  • כלי מטמון רבים זמינים כיום בפלטפורמות כגון וורדפרס או וויקס ומאפשרים לערוך אופטימיזציה משמעותית במהירות האתר.
  • כלי AMP חדשים מאפשרים לטעון אתרים בנייד במהירות חסרת תקדים.

 

חשוב שנזכור – הדרך לקידום חנות וירטואלית עובר בחוויית המשתמש וחוויית המשתמש מתחילה במהירות טעינה.

מדריך קידום אתרי מסחר

קידום ופרסום חנות וירטואלית

אז עכשיו יש לך חנות מקוונת מוכנה לעבודה והגיע הזמן להכניס לקוחות. זו היא צומת מאוד משמעותי עבור כל בעל חנות מסחר אלקטרוני שמעוניין להתחיל ולייצר מכירות. יש אתר מוכן אבל מאיפה מביאים קליינטים. בלי מדיה ועבודת קידום זה כמו לעצב  לחנות מהממת ומעוצבת בעולם הפיזי אבל למקם אותה ברחוב צדדי ונטוש שלא עוברים בו אנשים… אף אחד לא יכנס אליה.

כדי להתחיל ולהניע את גלגל המכירות יש מגוון שיטות ליצירת טראפיק לאתר ונפרט על רובם בהמשך אבל לפני כן, יש עוד כמה דברים שיש לדאוג להם.

הגדרת יעדים

כדי להשקיע תקציב ולהתחיל לעשות פעילויות קידום ממומנות או אורגניות יש צורך בהגדרת יעדים מדויקת ומה בדיוק היעד להכנסה חודשית/סל קניות ממוצע או על KPI אחר באמצעותו אפשר למדוד ריווחיות. שיטות נפוצות למדידה של ריווחיות נעשית לרוב באמצעות ROAS או ROI וישנם כאלו שמחליטים על אחוז מסוים מתוך ההכנסה המיועדת על סמך ההוצאות השונות שיש על החנות (שילוח, עלות ייצור וכד’).

תקציב

אז אחרי שהגדרת יעדים ועשית מעט מחקר שוק על מה מתחרים בנישה שבה אתה מתחרה עושים (יש מגוון כלי מחקר לדוג’ SEMRUSH, Similar web וכו’) זה הזמן להגדיר תקציב ייעודי לפעילות.

מומלץ להגדיר תקציב לתקופה ממושכת (לפחות רבעון) מכיוון שחשוב לשמור על יציבות ברמת המדיה וללת למערכות להתייצב סביב אותו התקציב, לייצר בנצ’מארק לפעילות עתידית ולאסוף מספיק דאטה כך שאפשר יהיה לנתח אותה, להסיק מסקנות ולייצר תובנות ו Action items להמשך האופטימיזציה של הקמפיינים שנמצאים באוויר.

חשוב להיכנס לנושא התקצוב בעיניים פתוחות מכיוון שבהחלט ייתכן שאולי הפעילות הראשונית לא תהיה ריווחית בהתחלה אך הדאטה שנצברת והתובנות שמסיקים כתוצאה מהפעילות שווה המון אם מנצלים אותה נכון לשיפור האתר ולהפקת רווחים עתידיים.

מדידה

כדי שתוכל לנצל את המשאבים שלך בצורה הטובה ביותר אסור בתכלית האיסור להתחיל קמפיין מבלי לדאוג למדידה. באינטרנט מה שלא נמדד, לא קיים ואי אפשר לבצע שיפור של התהליך.

יש לדאוג להטמעה של:

  • גוגל אנליטיקס והטמעת פונקציית Enhanced E-Commerce
  • גוגל תג מנג’ר
  • גוגל סרץ’ קונסול
  • GTAG גוגל למטרת רימרקטינג
  • הטמעת מעקב המרות של גוגל פר KPI
  • הטמעת פיקסל בסיס של פייסבוק
  • הטמעת איוונטים לפייסבוק פר KPI

 

אחרי שסיימת להטמיע את הנ”ל ובדקת שהכל תקין ועובד בצורה טובה אפשר להתחיל “להזיז את העגלה” ולהתחיל לייצר כסף. מהם השיטות והכלים המומלצים לפעילות ממומנת ואורגנית?

קידום ממומן לחנות מקוונת

קידום ממומן של חנות נעשה בדרך כלל בפלטפורמות פרוגרמטיות אשר מאפשרות לך לפרסם את המוצרים דרך ממשק עצמאי באמצעות כרטיס אשראי.

יצירת קמפיינים ממומנים יסייעו להגדיל את החשיפה ואת הטראפיק לאתר שלך די במהירות סוכנות קידום מקצועית יכולה להקים קמפיין איכותי ומדויק וכבר להכניס טראפיק לאתר שלך תוך 24 שעות.

דוגמאות לפלטפורמות שיווקיות נפוצות:

קידום אתר מסחר אלקטרוני עם גוגל אדס

קידום ממומן במנוע החיפוש הוותיק והנפוץ בעולם מאגד בתוכו מגוון כלים מעולים לקצירת ביקושים ולהגדלת הטראפיק מכיוון שהוא נותן לך לענות לצרכים של גולשים כאשר הם מחפשים את הפתרון:

כלים מומלצים בגוגל לשיווק חנות וירטואלית:

  • גוגל שופינג / סמארט שופינג – אחד הכלים המשתלמים ועם שיעור ההחזר ההשקעה הגבוה ביותר. מודעות גוגל שופינג מאפשרות לך להציב מוצרים נבחרים בתוצאות החיפוש בגוגל באמצעות מודעות מפורטות הכוללות תמונה, מחיר ונמצאות לרוב בראש תוצאות החיפוש. מודעות אלו מושכות את העין של היוזר ומקשרות היישר אל דף המוצר היעודי באתר שלך.
  • מודעות חיפוש – מודעות טקסטואליות שנמצאות בתוצאות החיפוש (עם סימון בתור מודעה) ויקדמו את ביטויי המפתח שלך המוגדרות בצורה מדויקת ויעילה ויאפשרו לך להגדיל את תנועת  הקהלים חדשים לאתר שלך.
  • גוגל דיספליי (GDN) – גוגל יצרה רשת שותפים הגדולה ביותר ומאפשרת לך להציג באנרים ומודעות ברחבי האינטרנט באתרי פרימיום ובשילוב עם כלי הטרגוט החכמים שלה כך שתוכל להגדיל את החשיפה של המותג שלך וגם להגיע לקהלים רלוונטיים שמחפשים את המוצרים שאתה מציע.
  • מודעות דיסקברי – מודעות ייחודיות שנמצאות במגוון הכלים של גוגל (בעיקר בdiscovery) ומרגישות כחלק בלתי נפרד מהתוכן ולא בתור מודעת פרסום רגילה אלא בתור מודעת Native
  • פרסום ביוטיוב – אפשרות להציג וידאו פרירול לפני סרטונים ביוטיוב ולשלם רק עבור צפייה מלאה של הסרטון (צפייה נחשבת 30 שניות ומעלה או אינטראקציה עם הוידאו) אורכים מומלצים הם עד 15 שניות (בלתי ניתן לדילוג) או 30 שניות ומעלה (עקב שיטת חישוב הצפייה)

קידום חנות וירטואלית בפייסבוק ואינסטגרם

כמות המשתמשים ברשתות החברתיות היא גדולה מאוכלוסיית כל מדינה ברחבי העולם. וגם בישראל כמעט ולא קיים מבוגר מעל גיל 18 (או מתחתיו) שאין לו חשבון באחת מפלטפורמות החברתיות הגדולות והפופולריות פייסבוק ואינסטגרם.

יכולת איסוף המידע הופכות פרסום בפייסבוק ואינסטגרם ליעיל ומדויק בעיקר אפשרויות הפילוח ויצירת סגמנטים של קהלי יעד גם מבחינת תחומי עניין וגם לפי גיל, מין ואזור מגורים.

מעבר ליכולות הפילוח, השימוש בפיקסל של פייסבוק מאפשר לך לסגמנט ולייצר קהלים נוספים ע”ס פעילות של גולשים באתר שלך ולהגיע לקהלים חדשים או לשווק מחדש (Remarketing) לקהלים שביקרו באתר ולא רכשו

כלים מומלצים לשיווק וקידום אתר Ecommerce בפייסבוק ואינסטגרם:

  • Catalog sales – שימוש בקטלוג למכירת מוצרים ומלאי שיש לך באתר. הקטלוג שנבנה באתר ונמשך לפייסבוק מאפשר לך להציג את המוצרים שלך ישירות בפייסבוק מבלי שתצטרך להקים מודעות ולשלם לגרפיקאי עבור קריאטיב. אלו כלי מכירה מצוינים שמוכיחים אותם מבחינת ROAS לכל לקוח שעשינו לו בעבר.
  • Conversion Campaign – כלי זה מומלץ לאחר שכבר נצבר דאטה דרך הפיקסל של פייסבוק והמערכת יכולה להתחיל לעבוד. מגדירים את ההמרה שמעוניינים ומתחילים למדוד את הפעילות ולנסות ולייצר כמה שיותר המרות בתקציב שניתן.
  • פרסום בסטורי – הסטורי שאינסטגרם העתיקה מסנפצ’ט ושיכפלה אותו גם לפייסבוק הוא כלי מעולה ליצירת טראפיק לאתר וליצירת מכירות עקב עלויות CPM ו CPC נמוכות

ישנם עוד כלים ופלטפורמות ממומנות כגון טאבולה, אאוטבריין, לינקדאין (תלוי בקהל היעד) ועוד, אך אנו ממליצים להתחיל עם הפלטפורמות והכלים הנ”ל, למקסם ואז להתפתח.

רכישה בחנות וירטואלית

 

קידום אורגני לחנות וירטואלית

אין ספק שקידום ממומן במודעות בגוגל וברשתות החברתיות יכול לעשות פלאים לחנות שלך ולקדם יחסית במהירות וביעילות מוצרים ומבצעים ספציפיים.

עם זאת, כדי לבנות יוקרה ואמינות לאתר לאורך זמן, חשוב לבצע גם אנליזה ופעולות קידום אורגני איכותי לחנות שלנו. קידום חנות וירטואלית דורש עבודת SEO מאומצת וקפדנית כבר מהשלב הראשוני ביותר. אלו כמה מהצעדים החשובים ביותר שמומלץ להקפיד עליהם בתור אבני דרך בקידום.

תגיות מטא

הלחם והחמאה של הקידום האורגני. שימוש בתגיות מטא איכותיות ויעילות הוא כלי עוצמתי להעלאת העמודים שלנו אל מקומות גבוהים בתוצאות מנוע החיפוש. אלו כמה מהתגיות המרכזיות שחשוב שנקפיד עליהן:

  • כותרות – כותרת ברורה ושיווקית המכילה את מילת המפתח ושאורכה אינו חורג מ-65 תווים.
  • תגית תיאור – הטקסט שיופיע בתוצאה בגוגל מהווה את נקודת המגע הראשונה שלך עם הלקוח הפוטנציאלי. לכן, חשוב שהוא יהיה קצר (160 תווים לכל היותר), קולע ויעיל. הטמעת מילות מפתח כבר בשלב הזה תייעל את קידום החנות שלך.
  • קידום מילות מפתח – כאמור, מומלץ לשלב את ביטויי המפתח שהעלנו במחקר שלנו בתוכן. כדי למטב את תוצאות החיפוש אף יותר, שווה לשלב מילים נרדפות, הטיות זכר/נקבה או יחיד/רבים וכל היבט אחר שיכול להרחיב את אפשרויות החיפוש.

שימוש בביטויי זנב ארוך

קידום חנות וירטואלית תלוי במידה רבה בקידום מגוון רחב של מוצרים. גם אם הבאנו את הגולש עד לחנות שלנו, עלינו לוודא כי הוא מוצא בדיוק את מה שנדרש לו. לשם כך בדיוק, מומלץ לקדם ביטויי זנב ארוך. ביטויים אלו הם ארוכים יחסית ומאוד ספציפיים. לכן, הם מצד אחד פונים לנפח חיפוש קטן יותר, אך אלו שאליהם הוא פונה, יהיו פונים איכותיים יותר וממוקדים יותר שמוכנים כבר לרכישה.

כך למשל, לצד קידום ביטויים כלליים וחשובים כמו “נעלי ספורט”, נקדם את הביטוי “נעל ספורט אדידס שחורה” או “נעל ריצה לגברים”. זהו כלי הנחשב לאחד מהיעילים ביותר לקידום אתרי חנות שיהיה ממוקד, יעיל ומניע לפעולה באופן מקיף.

מפת אתר

יצירת מפת אתר ושליחתה לגוגל תאפשר לאנדקס את האתר במהירות וביעילות ולהנגיש את המוצרים שלך לקהל הרחב בצורה הטובה ביותר.

שימוש בתוצאות עשירות

בשנים האחרונות, מציעה גוגל כלי עוצמתי ושימושי במיוחד לקידום חנות וירטואלית חזק מאי פעם. תוצאה עשירה (Rich Snippet) מאפשרת לשלב בתוצאת החיפוש פריטי מידע נוספים מעבר לתגית התיאור. סביר להניח שנתקלת בתוצאות אלו לא מעט ואפילו לא ידעת שמדובר בתוצאה עשירה.

  • ניתן להציג כבר בתוצאה הראשית כמה מהעמודים המרכזיים והחשובים שלנו.
  • שילוב מספר שאלות ותשובות בתפריט נגלל כבר בתוצאה
  • שילוב תמונות וקידום מוצרים עם קישורים היישר לרכישה
  • קידום אירועים מיוחדים
  • תמחור מוצרים מובילים
  • חוות דעת ודירוגים
  • ועוד מגוון תכנים אחרים שיעשירו את התוצאה בגוגל ויניעו את הגולשים שלך לפעולה כבר במגע הראשוני עמך.

אסטרטגיית קישורים

שיתופי פעולה ענפים עם אתרים הקשורים לתחום העיסוק שלך יכולים להזניק את האתר שלך משמעותית בתוצאות החיפוש. ככל שנטמיע קישורים רבים ומגוונים יותר לאתר שלנו באתרים בעלי ותק רב ונפח משתמשים רחב, כך נוכל לגייס יותר גולשים חדשים לאתר שלנו. זהו כלי חשוב בקידום חנות וירטואלית וחשוב שניישם אותו ביעילות (למידע נוסף על בניית קישורים). נניח למשל שאנו בתהליך קידום חנות אונליין לירקות אורגניים. נוכל לפנות לאתרים המקדמים אורח חיים בריא כמו דפים עסקיים של נטורופתים, תזונאים ועמותות לסביבה ירוקה ולהציע להם תוכן איכותי ומעניין עם קישור לדף הרכישה, פעולה שיכולה לקדם את שני הצדדים ולהניב שיתוף פעולה פורה וכלי משמעותי לקידום. ככל שיהיו יותר קישורים, כך הכלי הזה מתעצם.

תוכן איכותי בלב מאמצי הקידום שלך

על אף שלאלמנטים הטכניים יש משמעות רבה כאן, כל עוד נקפיד על תוכן איכותי, מעניין ובעל ערך מוסף, מובטחת לנו הצלחה. לכן, קידום חנות וירטואלית יימדד באיכות התוכן שמוצגת בו. אלו כמה מסוגי התוכן שישפיעו על איכות האתר.

מאמרי תוכן

הלקוחות שלך רוצים לדעת שהם רוכשים מוצרים ושירותים מאנשי מקצוע מיומנים ובעלי ידע מקצועי. לכן, ככל שהאתר שלך יהיה גדוש יותר במידע איכותי ואמין, כך יוקרת החנות שלך עולה. לעתים, נעדיף להקים בלוג ולרכז בו מאמרים רבים המקדמים ביטויי זנב ארוך ובכל מקרה, נשלב מאמרי תוכן גם בדפי הקטגוריה שלנו המספקים מידע נוסף על המוצרים, יתרונותיהם, שימושיהם וכל מני טיפים שימושיים. חשוב שנשתמש במקורות ברי סמכא ואפילו נקשר אליהם, כדי לשפר אף יותר את אמינות התוכן.

תיאורי מוצר מפורטים ועשירים

את המטרות המרכזיות שלנו בקידום אתרי איקומרס היא לספק לקהלי היעד שלנו חוויית רכישה קרובה ל”עולם האמיתי” ככל הניתן. ההיצע הרחב והמגוון והפתרונות הטכנולוגיים שקיימים כיום הפכו את הצרכן הדיגיטלי לבררן ומושכל מאוד. הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה והוא דורש מאיתנו לספק לו חוויית חנות שתאפשר לו ללמוד כמה שיותר על המוצר, לחוות אותו ולחוש אותו. הלקוח הממוצע יעבור ב-3 אתרים לפחות לפני שיבצע רכישה. כדי להבטיח שאצלנו הוא ימצא את כל הנדרש לו, חשוב שתיאור המוצר יהיה מפורט.

מעבר לטקסט שיווקי וקולע, חשוב לספק את כל המידע על המוצר – ממפרט טכני ועד מגוון השימושים בו. בנוסף, מומלץ לשלב בו פריטי תוכן נוספים.

  • תמונות מוצר איכותיות וברורות המציגות אותו ממגוון זוויות ואופני שימוש.
  • סרטונים המציגים את השימוש במוצר ואת כל התכונות שחשוב לנו להדגיש.
  • חוות דעת מרוכשי עבר בדף המוצר יאפשרו ללקוחות שלך ללמוד כיצד לקוחות עבר חווים את המוצר.
  • חשוב לציין האם המוצר זמין כעת במלאי.

UGC – תוכן המופק על ידי משתמשים

זהו אחד הכלים החשובים ביותר בקידום אורגני איכותי וכשזה מגיע לקידום אתרי מסחר, החשיבות הזו מקבלת משנה תוקף. כפי שאמרנו, הצרכן של המאה ה-21 הוא בררן ומבסס את החלטותיו על ידע הנגיש לו יותר מאי פעם. הוא אינו מעוניין במסרים שיווקיים שחוקים והבטחות בעלמא, הוא רוצה לראות תוצאות בשטח. שילוב של תוכן שנוצר על ידי לקוחות עבר וגולשים באתר מספק אמינות נוספת ונותן תחושה שהנתונים מגיעים מהשטח.

  • ניתן להזמין עוקבים בדפי הרשתות החברתיות שלנו לשתף ולספר על חוויותיהם עם המוצר תמורת הטבה מפתה.
  • טסטימוניאלס – כלי פופולרי ויעיל. ניתן לשלב בדפי המוצר סרטונים שנוצרו על ידי משתמשים בהם נעשה שימוש במוצר ומתקבלת עדות ממקור ראשון על יעילותו והשימושים בו. סרטוני Unboxing, למשל, המתעדים את קבלת המוצר, פתיחת האריזה והשימוש הראשוני בו, נחשבים לפופולריים במיוחד.
  • שיווק מבוסס אירוע – ניתן לרתום אירועים ויוזמות חמים בשיח הרשתות החברתיות כדי לקדם את המוצרים שלך. הזמנת אנשים שעוקבים אחרי העמוד והאתר שלך לספר כיצד המוצר שלך עוזר להם להיות במיטבם לאורך היום, בימים מיוחדים כמו יום האישה למשל. ניתן גם להעלות את המודעות לבריונות בבית הספר על ידי הבעת עמדה והזמנת משתמשים לנהל שיח כשהמותג שלנו עומד בלב השיח. האפשרויות הן בלתי מוגבלות וזהו המקום לתת ליצירתיות להשתולל. פעולות כמו אלו מעצימות את התדמית שלנו באופן משמעותי ומשוות למותג שלנו ערך מוסף.

עבודה עם אנשי המקצוע הנכונים

קצרה היריעה כדי לסכם את כל עולם הקידום של חנויות וירטואליות אך כפי שראינו, עבודה זו דורשת מומחיות ומקצועית במגוון רחב של תחומים. לצד בוני אתרים מקצועיים, נזדקק למקדמי אתרים, רוכשי מדיה ואנליסטים מנוסים ומיומנים בעלי התמחות מעמיקה בפעילות E-Commerceההיכרות של אנשי המקצוע של עם המגמות החמות ביותר בעולם הדיגיטל ועם השיח ברשתות החברתיות עשוי להיות הנשק הסודי שלך ולקחת את החנות הדיגיטלית שלך לגבהים חדשים. לכן, חשוב שנבחר בחברה אמינה, בעלת ותק רב בשוק ועם צוות מקצועי ובעל רקורד הצלחות מוכח.

 

קבל הצעת מחיר




    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }