איך לפרסם בטיקטוק

אפשרויות פרסום בטיקטוק (TikTok)

על השיטות השונות לפרסום ברשת המצליחה טיקטוק. החל מזיהוי קהלי יעד ועד לסוגי הקמפיינים השונים ב Tiktok Ads.

בשנים האחרונות טיקטוק תופסת תאוצה רצינית והיא הופכת לאחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות. TikTok פועלת בלמעלה מ-150 מדינות עם קרוב למיליארד משתמשים. כאנשי שיווק אנחנו תמיד נשאף להגיע לקהלים חדשים והפלטפורמה של טיקטוק מאפשרת לנו לעשות זאת. האם המערכת החדשה מספיק ממוקדת ויכולה לספק תוצאות? כל התשובות במאמר שלפניכם.

מה מייחד את TikTok מיתר האפליקציות?

טיקטוק צברה תאוצה בקרב בני נוער בעיקר בגלל קלות השימוש בה. בשונה מ-YouTube שמענישה חשבונות וחוסמת את מי שעובר על חוק זכויות היוצרים, באפליקציה של TikTok מעודדים את המשתמשים להשתמש במוזיקה קיימת. בלחיצת כפתור באפליקציה, 2 אנשים יכולים להצטלם במקביל ולהתפרס על מסך שלם עם קו מפריד באמצע ולהופיע זה לצד זה.

קידום ממומן ב – TikTok Ads

טקטיקות בשיווק בפלטפורמות החברתיות השונות משתנות באופן שוטף עם הזמן, לצד שינוי בהתנהגות גולשים. מה שעבד לנו כמשווקים לפני 3 שנים לא בהכרח יעבוד היום ומה שעובד היום לא בהכרח יעבוד בעוד 3 שנים.
לצד כמות המידע העצומה אליו אנו נחשפים, כיום סרטונים קצרים הם הדבר. הפורמט של סרטון קצר באורך 15 שניות עוזר למקד את המסר שרוצים להעביר ואת תשומת הלב של המשתמשים וזאת מבלי לאבד את הסבלנות. טיקטוק היא הגורם העיקרי בשינוי התפיסה הזה.

כבר בתחילת שנת 2019 נפתחה האופציה לקידום סרטונים בתשלום במערכת פרסום בטיקטוק ומותגים גדולים זינקו על העגלה כדי לקדם את המוצרים שלהם, כולל: Apple Music, Nike ועוד רבים אחרים. טיקטוק היא פלטפורמת פרסום ויזואלית ולפני שמתחילים עם הקמפיין הראשון במערכת חשוב לוודא שהקהל הפוטנציאלי של העסק שלכם נמצא בכלל בפלטפורמה.

טרגוט נכון של קהל היעד ובחירת מיקומים לפרסום בטיקטוק

לפני שמתחילים לפרסם במערכת הפרסום של טיקטוק חייבים להכיר את הפלטפורמה ואת קהל המשתמשים בה. רוב הקהל ב-TikTok הוא קהל של בני נוער. כשליש מהמשתמשים מתחת לגיל 18 מה שהופך את TikTok Ads לפלטפורמת פרסום שלא תתאים לכל בעל עסק. למרות הנתונים הסטטיסטיים שציינו כאן, המשתמשים היותר מבוגרים בטיקטוק נוטים להיות פעילים יותר בפלטפורמה. כל בעל עסק שרוצה לפרסם בפלטפורמה זו חייב לבצע ניתוח דמוגרפי יסודי לקהל היעד ולקהל הפוטנציאלי שלו לפני שהוא מתחיל בקמפיין הראשון.

בחירת קהל יעד – Target: אנחנו מגדירים את הפרמטרים של קהל היעד המבוקש – מגדר, מיקום, גיל, תחומי עניין ועוד. בהשוואה למערכות פרסום אחרות, המערכת של TikTok Ads דלה באפשרויות הטרגוט שלה בשלב זה ופחות ממוקדת, מכיוון שטיקטוק היא פלטפורמה טרייה ולא התאספו אצלה מספיק נתונים על המשתמשים (כמו בפייסבוק למשל).
חשוב לזכור כי פרסום בטיקטוק ממש בחיתולים ולכן הפרסום לא יהיה ממוקד ב100% לכן מומלץ להתחיל לפרסם עם תקציבים נמוכים.

בחירת מיקומים לפרסום מודעות: ניתן לבחור בפלטפורמות נוספות לפרסום בנוסף לטיקטוק, כמו: ויגו, News Republic, Pangle ועוד רבים אחרים.
בשלב זה אני מאוד ממליץ להתמקד בטיקטוק בלבד כדי למקד את תקציב הפרסום שלכם, במיוחד אם מדובר בעסק ישראלי שרוב פלטפורמות הפרסום הנוספות בטיקטוק אדס לא רלוונטיות עבורו.

פלייסמנטס טיקטוק

קרדיט צילום: ממשק פרסום של טיקטוק

בחירת סוג קמפיין לפרסום בטיק טוק

לאחר שפתחתם חשבון במערכת פרסום של טיקטוק, השלב הראשון בבניית הקמפיין הוא לבחור את מטרתו.
צריך לשאול את עצמנו, מה בעצם אנחנו רוצים להשיג בתוצאה הסופית שלנו משימוש במערכת הפרסום של טיקטוק? האפשרויות העומדות לרשות המפרסם בבחירת מטרת הקמפיין הם: תנועה לאתר, מכירות והתקנת אפליקציה.
בשלב זה ניתן גם להגדיר את התקציב לקמפיין, אבל מומלץ להשאיר את התקציב להמשך.

6 סוגי קמפיינים למודעות בפלטפורמת פרסום של טיקטוק

1. קמפיין העלאת מודעות (Awareness) – קמפיין שמטרתו לגרום לאנשים להכיר את המותג ואת שירותיו. קמפיין ממומן שבדרך כלל מבצע את ההיכרות הראשונית של המשתמש למותג. לרוב, עלות הקמפיין תהיה נמוכה משמעותית מקמפיינים אחרים ובעזרתו ניתן להגיע לחשיפה רחבה בתקציב נמוך. קמפיין זה מומלץ בעיקר לעסקים חדשים או לקידום של שירותים או מוצרים חדשים.

2. קמפיין תנועה Traffic – קמפיין שנועד עבור שליחה של הגולשים מחוץ לפלטפורמה של טיק טוק אל עבר דף נחיתה ייעודי. קמפיין זה משמש אותנו להגדלת תנועה בדפי נחיתה, מאמרים, פניות ל WhatsApp ועוד.

3. קמפיין התקנת אפליקציה App Install – קמפיין שמטרתו לשלוח גולשים ישירות לחנות האפליקציות (גוגל פליי, אפסטור ועוד). זאת על מנת שיקראו עוד על האפליקציה, בשאיפה שיתקינו אותה לאחר מכן במכשיר הנייד.

4. קמפיין צפיות בסרטון Video Views – קמפיין שמטרתו להגדיל חשיפה של סרטון, את מספר הצופים פה ואת מספר המעורבים בו. הדגש הוא לתת חשיפה ויזואלית רחבה למותג/מוצר/עסק שלכם ולהגביר את העניין סביבו. בדרך כלל סרטונים יגררו מעורבות גבוהה יותר מטקסט או תמונות.

5. קמפיין המרות Conversions – קמפיין שמטרתו לגרום לאנשים שנחשפו למוצר/שירות להיכנס לאתר/דף נחיתה ולבצע רכישה. הקמפיין נפוץ בעיקר כחלק מתהליך קידום חנויות וירטואליות ובאתרים שמבצעים את הסליקה של המשתמשים In-House.

6. קמפיין גיוס לידים Lead Generation – קמפיין שמטרות לגייס לידים (השארת פרטים של המשתמש) בהתאם לשירות או לעסק שלנו. פיצ'ר חדש שנוסף למערכת הפרסום של טיקטוק הוא האפשרות לבנות טופס לידים בתוך הפלטפורמה ולא חובה להפנות לדף חיצוני כדי לאסוף פרטים.

תקציב מומלץ לפרסום ב-TikTok Ads

סוגיית התקציב בפרסום בטיקטוק משתנה בהתאם לגודל העסק. בעוד שחברות ענק יהיו עם יד קלה יותר על ההדק של התקציב, עסקים קטנים יצטרכו לקחת בחשבון שמדובר בפלטפורמת פרסום שנמצאת בצעדים הראשונים שלה ולכן פרסום לטווח הקצר יהיה יעיל הרבה יותר ויעזור לבעל העסק למנוע חריגה בתקציב. למרות שמומלץ לעבוד בזהירות יתרה עם תקציב הפרסום, חשוב לזכור שעלויות הפרסום ב-TikTok Ads זולות יותר מפייסבוק וכמובן זולות יותר מגוגל, מה שמאפשר לבעלי עסקים לחשוף את המודעות שלנו לכמות גדולה יותר של משתמשים.

בלשונית התקציב ב-TikTok Ads ניתן להגדיר תקציב יומי או תקציב כולל לקמפיין. במערכת פרסום של טיקטוק נכון לרגע זה יש מינימום תקציב קמפיין של 50$.
ניתן להגדיר זמני חשיפה של מודעות, פרסום במשך כל היום (All Day) או פרסום בזמנים ספציפיים (Select Specific Time).
בדרך כלל משאירים את האופציה של All Day כברירת מחדל, למעט עסקים פיזיים עם שעות פתיחה וסגירה מוגדרות.
בלשונית ה-Delivery Time ניתן לבחור את מהירות ניצול התקציב שלכם: לפי תאריך הקמפיין שציינתם או כמה שיותר מהר.

בידינג טיקטוק

קרדיט צילום: ממשק פרסום של טיקטוק

לסיכום

הקמת קמפיין ממומן במערכת של TikTok Ads לא מצריך עבודה רבה וידע רב בשיווק. גם לנו, משווקים ותיקים, המערכת הזו היא חדשה ואנחנו לומדים אותה תוך כדי תנועה. חשוב להיצמד למטרות הריאליות שהצבתם עבור העסק אותו אתם רוצים לקדם ולשמור על תקציב מדויק עבור מטרות אלו. יחד עם מערכת הפרסום של טיקטוק תוכלו למשוך לקוחות פוטנציאליים לעסק שלכם בעזרת תוכן ויזואלי קליט ובו בזמן ליהנות מעלויות פרסום נמוכות במיוחד.

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל ומומחה בשיווק דיגיטלי. אור הוא הבעלים של חברת EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים ושרת וירטואלי בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

קבל הצעת מחיר




    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }