עדכון ליבה גוגל מרץ 2024

עדכון ליבה במנוע החיפוש של גוגל – מרץ 2024

גוגל ערכה עדכון ליבה משמעותי במרץ 2024, ששם דגש על תוכן איכותי ומעמיק. קראו עוד מה צפוי, מידת ההשפעה על נראות תוצאות בגוגל.

עדכון אלגוריתם ראשון ומשמעותי לשנת 2024 לשיפור נראות תוצאות בגוגל

העדכון הראשון והמשמעותי מצד גוגל לחודש מרץ 2024 המתמקד בשיפור נראות תוצאות החיפוש עבור עמודים שמספקים תוכן איכותי, מעמיק ועם ערך מוסף לקורא. מדובר בעדכון ליבה גדול ומשמעותי יותר מקודמיו שצפוי להשפיע רבות על דירוגים בגוגל.

האלגוריתם של גוגל צפוי לזהות ולהעדיף אתרים שתוכנם מועיל, מקיף ומספק תשובות ממשיות לשאלות המשתמשים. אתרים אלו צפויים להיות מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מה שמעניק להם חשיפה רחבה יותר וגישה לקהל גדול יותר של משתמשים.

עדכון תוכן ספאם לפי תקנון חדש של גוגל ומידת ההשפעה על הקידום האורגני

העדכון השני שגוגל מציגה נועד לסנן ולהפחית את נוכחותם של אתרים שמציפים את הרשת בתוכן ספאמי, שאינו מוסיף ערך ונועד רק לקדם ביטויים מסוימים בחיפוש גוגל. בין היתר העדכון אמור להתמקד ב:

  • סינון של אתרים המשתמשים במניפולציות לשיפור דירוגים, כולל שימוש בדומיינים שפג תוקפם ובאנרים של ממומן או תוכניות שותפים שאינם מוסיפים ערך אמיתי למשתמש.
  • סינון והפחתה של נוכחות אתרים שמנצלים את מערכת החיפוש לקידום תוכן ספאמי או לא איכותי.

עדכון הליבה כולל התייחסות לדברים הבאים:

  1. דומיינים שפג תוקפם – על פי גוגל, בעוד ושימוש בדומיינים ישנים עם לבניית אתרים נחשב לטכניקה מקובלת, רכישת דומיין שפג תוקפו רק כדי לנצל את המוניטין הקודם שלו במטרה להטעות את מנוע החיפוש נחשבת לספאם ולכן במקרים מסוימים גוגל תוכל להוריד נראות תוצאות בגוגל מדומיינים שכאלו.
  2. יצירת תוכן מניפולטיבי בהיקף נרחב – מדיניות זו מכוונת בעיקר לאתרים המייצרים תוכן אוטומטי רב (מגמה גוברת בגלל הקלות שבשימוש לא מושכל ב- AI). לרוב מדובר בתוכן לא מקורי ובעל ערך נמוך למשתמשים שנוצר בכדי להשפיע על דירוגי החיפוש והגדלת כמות הדפים באתר. זו הרחבה של המדיניות הקיימת נגד תוכן שנוצר באופן אוטומטי.
  3. שימוש בבאנרים ותוכן ממומן – גוגל הודיעה כי היא תנקוט בצעדים נגד פרסום מאמרים בתשלום, תוכן שיווקי או תוכן של צד שלישי באתרים בעלי מוניטין טוב, ללא פיקוח של בעל האתר המארח ולמטרה עיקרית של מניפולציית דירוגים.

כמה זמן צפוי לקחת העדכון ומה יקרה בזמן זה?

כאמור, מדובר בעדכון אשר מתחלק ל-2:

  1. עדכון ליבה אלגוריתמי ומרכזי שהחל ב-5 למרץ, אשר צפוי לקבל אפקט מלא תוך כחודש.
  2. עדכון טיפול בתוכן ספאם בהתאם למדיניות חדשה של החברה. עדכון זה החל גם הוא ב-5 למרץ והוא אמור לקחת כשבועיים.

סביר להניח שבמהלך מרץ יורגשו תנודות רבות בדירוגים באתרים בארץ ובעולם, בעיקר מאחר ומדובר בעדכון מרכזי, גדול, משמעותי ורחב מאוד מול עדכון ליבה רגיל, כאשר מערכות שונות מתעדכנות לחלוטין ומחזקות אחת את השנייה. גוגל צפויים לפרסם סטטוס ברגע שהעדכון יסתיים. לכן כדאי לעקוב אחר זה ברשת.

מה עליכם לעשות?

על מנת להתאים את עצמכם לעדכון החדש של גוגל, מומלץ:

  • להתמקד ביצירת תוכן איכותי לקידום אורגני בגוגל אשר מועיל ותואם את קהל היעד שלכם.
  • להימנע משימוש בטכניקות ספאם ולהבטיח שהתוכן שלכם מוסיף ערך אמיתי למשתמשים.
  • לעקוב אחר המלצות גוגל ולהתעדכן באופן קבוע בשינויים ובעדכונים במדיניות החיפוש שלה.
  • בצעו בדיקה ואימות היסטוריה של דומיין: לפני רכישת דומיין שפג תוקפו, חשוב לבדוק את היסטוריית השימוש בו. כלים כמו Wayback Machine מאפשרים לצפות בגרסאות קודמות של אתרי אינטרנט ויכולים לעזור לזהות אם הדומיין נוצל לרעה בעבר.
  • ביחרו בקפידה אילו שותפויות ותוכן ממומן לפרסם באתרכם. וודאו שהעמודים או האתרים אליהם אתם מקשרים משקפים את ערכי האתר ולא רק מנסים לנצל את המוניטין לצורך שיפור דירוגים.
  • הימנעו משימוש לא מושכל בכלים אוטומטיים לייצור תוכן AI: שימוש בתוכן AI יכול לעזור רבות לאתר במידה ונעשה בו שימוש מושכל. התוכן לרוב יהיה כללי ולא עדכני ולכן כדאי להוסיף התייחסויות ספציפיות ולהעמיק במידע נוסף.

קראו בהרחבה על ההודעה הרשמית של גוגל אודות עדכון הליבה והספאם לחודש מרץ 2024.
אנו ממליצים גם להמשיך לעקוב אחרינו על עדכונים נוספים או לבקר בבלוג הרשמי של גוגל למפתחים ובמרכז העזרה של גוגל.

קבל הצעת מחיר




    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }