איך להטמיע פייסבוק פיקסל דרך תג מנג’ר

כל מי שעובד באופן שוטף על פלטפורמת הפרסום של פייסבוק נתקל לא מעט פעמים בעבודה מול מתכנתים שלא בדיוק משתפים פעולה בכל הנוגע להטמעה של פיקסלים ואיוונטים שונים באתר. לעתים גם כאשר המתכנת מטמיע את הקוד זה נעשה בצורה לא תקנית (במקום להטמיע את הקוד בHead, המתכנת מטמיע אותו בתוך הBody) מה שעלול לגרום למדידה לא תקינה של המרות ואיסוף קהלים לרימרקטינג.

גוגל פתרה לנו את כאבי הראש והוציאה ב2012 (איך הזמן עף..) את Google Tag Manager או בקיצור GTM. בעזרת GTM אנשי שיווק ואנליסטים יכולים להטמיע סקריפטים שונים באתר מבלי להיות תלויים באנשי הפיתוח, כל עוד הם הטמיעו את הקוד הראשוני כמו שצריך.

אז איך אנחנו מטמיעים את הפיקסל של פייסבוק ב2 דק’ ומתחילים לתת בראש?

נכנס לתג מנג’ר ונלחץ על כפתור Tags:

תג מנג'ר מסך פתיחה

לאחר מכן לחץ על הכפתור האדום NEW כדי ליצור לנו תג חדש

תג חדש תג מנג'ר

לאחר מכן בחלון שיפתח ניתן שם לתג שאנחנו יוצרים ונלחץ על החלונית הראשונה Tag configuration. שימו לב, חשוב מאוד לתת לכל תג שאתם יוצרים שם ברור ומדויק מכיוון שכאשר יהיו לכם עשרות ומאות תגים אתם יכולים ללכת לאיבוד ולא לדעת בדיוק מה כל תג עושה וזה לא מומלץ.

שם לתג שנוצר

לאחר לחיצה על חלונית Tag configuration יפתח חלון נוסף בו נצטרך לבחור את סוג התג בו אנו רוצים לעשות שימוש.
מכיוון שגוגל לא יצרה תג ספציפית עבור פייסבוק (הם לא חברים הכי טובים 🙂 ) נבחר בסוג תג Custom Html

בחירת סוג תג

בחלונית שנפתחה נדביק בחלקו העליון את קוד הבסיס של פייסבוק (את הקוד שמשויך לחשבון איתו אתם הולכים לפרסם אפשר למצוא בתוך חשבון המודעות שלכם)

הטמעת פייסבוק פיקסל

לאחר שהטמענו את הפיקסל בתוך התג נצטרך לשייך לו טריגר שיפעיל אותו בעת הצורך.
נלחץ על חלונית Triggering ויפתח לנו חלון חדש בו נשייך את הטריגר הרלוונטי לתג. מכיוון שכאן מדובר על תג יחסית פשוט ואנחנו רוצים שפיקסל פייסבוק “ירה” בכל עמודי האתר אנחנו נבחר בתג שכבר קיים מסוג PageView – All Pages

בחירת טריגר בתג מנג'ר

התוצאה הסופית של התהליך צריכה לתת לכם תמונה כזו:

סיום התהליך הטמעת פיקסל פייסבוק דרך תג מנג'ר

לאחר מכן נלחץ על כפתור הPreview (כלל חשוב – לא לעשות Publish לפני שאתם בודקים שהכל עובד בצורה תקינה)

נכנס לאתר עליו אנחנו עובדים ונוכל לראות את חלונית הSummary המוצגת בתחתית ושם נוכל לבדוק אילו תגים עובדים בעמוד ושהתג המכיל את פייסבוק פיקסל עובד בצורה תקינה.
לאחר מכן נלחץ על תוסף ה-Pixel Helper של פייסבוק (אם עדיין אין לכם אתם יכולים להוריד אותו כאן) כדי לראות שהפיקסל תקין. אם הוא מופיע עם חץ ירוק ומופיע איוונט של Pageview אז הכל בסדר!

חלונית הpreview של tag manager

כל מה שנשאר לנו לעשות זה ללחוץ על כפתור Leave Preview Mode ואז על כפתור הPublish וסיימנו… 🙂

סיום הטמעת פיקסל פייסבוק עם תג מנג'ר

כמו שאתם רואים מדובר על סיפור לא מסובך כל כך שיכול לעשות את החיים לסופר קלים בכל הנוגע להטמעת קודים שונים. אפשר להטמיע כל סקריפט של פייסבוק, גוגל, טאבולה וכל פלטפורמת פרסום שקיימת ביקום בכמה דקות ולהתחיל לעבוד על הקמפיינים מבלי להשתגע מול מפתחים.
בהצלחה!

Posted on 28 באוגוסט 2018 in Facebook, Tag manager

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים

על הכותב

רמי כהן - מייסד DigitalVibe, חי ונושם פרסום און ליין כבר שנים רבות ובעל ניסיון רב בתחום ה-SEO, רכש מדיה בגוגל ופייסבוק והקמת מערכי שיווק און-ליין בחברות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to Top